20. března 2021

Home staging vám pomůže představit si vysněný domov

Petra Vavříčková je interiérová designérka a nadšený homestager. V rozhovoru popisuje, proč je důležité při přípravě nemovitosti na prodej vytvořit emoci.
Filip Král reality - homestaging

Design a dekorování Petru provází již od útlého dětství. Doma ji vždy obklopovalo příjemné a útulné prostředí, ve kterém pro ni byla největší inspirací a učitelem její maminka – profesionální dekoratérka. Vášeň pro design a dekorování Petra často uplatňovala v navrhování interiéru v rámci rodiny a okruhu přátel. Později úspěšně absolvovala studium na Akademii interiérového designu a Homestagingu – ASHID v Praze, s certifikací „interiérového designéra“.

Petra Vavříčková homestaging

Petro, co vlastně znamená home staging?

Jednoduše řečeno je to odborná příprava jakéhokoliv prostoru nemovitosti k nafocení fotografií či natočení videa pro realitní kanceláře a k prohlídce případných zájemců. Cílem je zatraktivnit nemovitost pro její prodej nebo pronájem. Správný home staging dokáže nabízenou nemovitost a realitní nabídku posunout o několik úrovní výš.

Home staging je v České republice relativně mladé odvětví…

Přesně tak. Je to stále ještě nová služba, která si rychle nachází své místo v oblasti prodeje a pronájmů realit. Svou popularitu získala v zahraničí, kde se stala již běžnou součástí práce realitních makléřů a majitelů nemovitostí. Právě oni si velmi dobře začali uvědomovat potřebu připravit nemovitost co nejlépe, aby se mohla prodat rychle a co nejvýhodněji.

Na první pohled by se mohlo zdát, že home staging je vlastně jen pouhý úklid domácnosti. Tak to ale není, že?

Rozhodně ne, prioritou je především nabídnout co nejširšímu okruhu zájemců atraktivní dispozici nabízené nemovitosti a tím i budoucí představu jejich domova. Prioritou je odstranění veškerých nedostatků, které by mohly poutat pozornost a komplikovat zájemcům jejich představu o bydlení. Naopak cílem je vytvořit sladěný barevný koncept všech doplňků, osvětlení a zařizovacích předmětů v jeden harmonický celek, který touhu po vysněném domově ještě posílí.

Jak ve stručnosti probíhá vaše typická příprava nemovitosti k prezentaci?

Každý prostor je jedinečný a přistupuji k němu individuálně. Proto si ho předem prohlédnu, seznámím se s detaily, klady i zápory a navrhnu změny pro „nápravu“. Jejich cílem je vyzdvihnout klady nemovitosti.

Jak těžké je sladit se s požadavky kameramana či fotografa?

Z mého pohledu není, vždy se na všem domluvíme, na výsledku se to vždy kladně projeví.

V čem se váš přístup při home stagingu odlišuje od ostatních?

Nevím, zda se vyloženě odlišuje, každopádně mám ráda detaily a co nejlépe představenou dispozici, tak, aby byla z fotografií nebo videoprohlídky jasně patrná. Vytvářet emoci v daném prostoru mě velmi naplňuje.

Jsou obecné rady, jak díky home stagingu zlepšit vzhled nemovitosti tak, aby se lépe prodala?

Základem je nemovitost nabízet v co nejlepším stavu. Tedy čistou, odosobněnou, bez viditelných problémových míst. Dále pak přitažlivou, ať již vybavením, sladěnými doplňky, voňavou, prostě jako nejlepší produkt, který vás osloví a nepustí.

Petro, co vás osobně na home stagingu baví?

Vše. Smysl dané služby, samotná realizace, výsledek, úspěšnost prodeje i pochvala. Baví mě také dynamika této oblasti, a proto si například i já sama neustále doplňuji odbornost samostudiem nejnovějších trendů, inspiruje se aktuálními materiály, barvami a technikami.

Proč jste si ke spolupráci vybrala Filipa Krále?

Protože svou práci dělá velmi profesionálně a oboustranná spolupráce je z mého pohledu perfektní.

Zajímáte se o více informací o tomto tématu?

Blog:
další rady a tipy z realitního světa pro vás

Nahlédněte do zákulisí realitního světa a přečtěte si aktuální informace z oboru.

Celý článek
Celý článek